HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALSNS Bank versterkt distributiekracht

SNS Bank versterkt distributiekracht

• Hoogwaardige webwinkel: vijf clicks
  • Méér adviseurs
  • Ook niet SNS-producten in het schap
  • Landelijke dekking met ruim 300 gebieden, ook bediend door franchisenemers
  • Kantoren worden winkels
  • Geld opnemen en storten via geldautomaten, afstortmachines en haal- en brengservice

SNS Bank, onderdeel van SNS REAAL, vernieuwt haar dienstverlening en versterkt daarmee verder haar distributiekracht. In 2010 zijn alle eenvoudige producten in vijf clicks beschikbaar via internet en kunnen alle dagelijkse bankzaken via snsbank.nl afgehandeld worden. Voor advies over complexe producten zijn er straks meer adviseurs beschikbaar in een landelijke dekking. De klant bepaalt waar het advies plaatsvindt, desgewenst bij de klant thuis. Ook gaat SNS Bank producten aanbieden van andere financiële dienstverleners. SNS Bank is in 2010 landelijk aanwezig met enerzijds eigen SNS Winkels en adviseurs in loondienst en anderzijds met SNS Winkels van franchisenemers. Geld opnemen en storten is straks alleen mogelijk via geldautomaten, afstortmachines en een haal- en brengservice.

SNS Bank speelt hiermee in op de trend dat grote groepen consumenten internet gebruiken voor de keuze en aanschaf van producten en diensten. Tegelijkertijd stellen consumenten steeds hogere eisen aan financieel advies voor complexe producten. Rien Hinssen, voorzitter van de directie van SNS Bank: “We richten ons nog sterker op de optimale bediening van onze klanten. Zowel door directe verkoop via internet als met de kwaliteit en de bereikbaarheid van ons advies. Dit distributiemodel met enerzijds verkoop via directe kanalen en anderzijds hoogwaardig advies is dé succesformule van de toekomst.”

Vanaf nu tot 2010 kunnen klanten in toenemende mate alle dagelijkse en eenvoudige bankzaken snel en gemakkelijk zelf regelen via de webwinkel snsbank.nl. Een klant kan onder andere in ongeveer vijf clicks een spaarrekening regelen, via internet een afspraak maken met een adviseur of een adreswijziging doorgeven. Voor een hoogwaardig advies over complexe financiële zaken, kunnen klanten waar en wanneer zij willen terecht bij een adviseur. Ook buiten kantoortijden en bij de klant thuis. De klant heeft keuze uit een breed assortiment, waarin ook producten van andere aanbieders zijn opgenomen, buiten de grenzen van SNS REAAL.

SNS Bank heeft eind 2010 een landelijke dekking. Om dit te realiseren is Nederland opgedeeld in ruim 300 gebieden, die ofwel worden bediend door eigen medewerkers, ofwel door franchisenemers. In de meeste marktgebieden is een SNS Winkel aanwezig. In een SNS Winkel is een internetwerkplek aanwezig om zelf dagelijkse en eenvoudige bankzaken te regelen. Hiernaast is er een medewerker die klanten wegwijs maakt in de dienstverlening. Ook zijn er spreekkamers waar een klant desgewenst terecht kan voor een afspraak met een adviseur. Een SNS Winkel heeft geen balie om geld op te nemen of te storten. Geld opnemen kan via een landelijk dekkend netwerk van geldautomaten, waaronder de geldautomaten van SNS Bank in alle HEMA-vestigingen. Geld storten kan via afstortmachines die in SNS Winkels in grote winkelcentra worden geplaatst. Hiernaast komt er een haal- en brengservice voor contant geld.

Mede door het gebruik van internet voor dagelijkse en eenvoudige bankzaken is er sprake van een reductie van arbeidsplaatsen. Na volledige implementatie in 2010 zullen er ca. 380 fte’s minder nodig zijn dan de huidige 3.200 fte’s van SNS Bank. De veranderingen worden gefaseerd doorgevoerd vanaf deze zomer tot eind 2010. Hierdoor wordt de personeelsreductie naar verwachting volledig gerealiseerd via herplaatsingen en natuurlijk verloop. Bij SNS REAAL werken in totaal ongeveer 8.000 mensen.