HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALSNS Bank kondigt Lower Tier 2 omruilaanbod aan

SNS Bank kondigt Lower Tier 2 omruilaanbod aan

DIT PERSBERICHT IS NIET BESTEMD VOOR UITGIFTE, PUBLICATIE OF VERSPREIDING AAN PERSONEN IN OF NAAR DE VERENIGDE STATEN

Op 17 november 2011 heeft SNS Bank N.V. (“SNS Bank”) een omruilaanbod aangekondigd om de kwaliteit van het kapitaal van SNS Bank te verbeteren en versterken door het creëren van core Tier 1 kapitaal. Obligatiehouders van uitstaande € 500.000.000 6,25% Subordinated Notes (einde looptijd 2020) en obligatiehouders van uitstaande € 200.000.000 Subordinated Fixed Rate Notes (einde looptijd 2018) hebben een aanbod gekregen om deze effecten om te wisselen voor in euro gedenomineerde Fixed Rate Senior Notes (einde looptijd 2016), uit te geven door SNS Bank onder het € 25.000.000.000 Debt Issuance Programme. De vervaldatum van het omruilaanbod is 25 november 2011. Het resultaat van het omruilaanbod wordt op 28 november 2011 bekend gemaakt.

Naast het verbeteren en versterken van de kwaliteit van het kapitaal van SNS Bank, versterkt het omruilaanbod de doelmatigheid van de kapitaalsbasis van de vennootschap als onderdeel van een lange termijn planning voor het managen van haar verplichtingen en kapitaalstructuur.

Door met dit aanbod securities om te ruilen voor ‘senior unsecured debt’, behoudt SNS Bank een aanzienlijke liquiditeitsbuffer als onderdeel van haar focus op het realiseren van een behoudend liquiditeitsprofiel. Tegelijkertijd biedt het omruilaanbod beleggers de gelegenheid hun positie te verbeteren en hun looptijd te verkorten tegen een premie ten opzichte van de huidige niveaus.

Bestaande obligaties

Euro 5 Jaar Mid Swap Rate + 450 bps

Naar verwachting 30 november 2016

Baa1/A-

Voor het omruilaanbod gelden de bepalingen en beperkingen uit het Exchange Offer Memorandum van 17 november 2011. Houders wordt geadviseerd het Exchange Offer Memorandum voor alle details en informatie over de procedures voor deelname aan het omruilaanbod zorgvuldig te lezen. Informatieverzoeken met betrekking tot het aanbod kunnen worden gericht aan de Dealer Manager of de Exchange Agent:

Dealer Manager:
UBS Limited (+44 20 7567 0525 / ol-liability-management@ubs.com)

The co-Dealer Manager:
SNS Securities NV (+31 20 550 8436)

Exchange Agent:
Lucid Issuer Service Limited (+44 20 7704 0880 / sns@lucid-is.com)

Dit Exchange Offer wordt niet gedaan aan, en zal niet worden gedaan aan, direct of indirect, in of naar de Verenigde Staten of aan enig “U.S. Person”. De distributie van deze aankondiging of het Exchange Offer Memorandum en het maken van het Exchange Offer kunnen in bepaalde jurisdicties aan wettelijke beperkingen onderhevig zijn. Voor volledige informatie verwijzen we u naar het Exchange Offer Memorandum.