HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALBenoeming Dick Okhuijsen tot lid Raad van Bestu...

Benoeming Dick Okhuijsen tot lid Raad van Bestuur SNS REAAL N.V.

De Raad van Commissarissen van SNS REAAL N.V. is voornemens om Dick Okhuijsen (43) te benoemen tot lid Raad van Bestuur van SNS REAAL N.V. Binnen de Raad van Bestuur wordt hij primair verantwoordelijk voor de verzekeringsactiviteiten van REAAL en Zwitserleven. Hij zal per 1 september aanstaande in dienst treden van SNS REAAL N.V.

Dick Okhuijsen heeft ruime ervaring in de financiële dienstverlening. Vanaf 1990 is Dick Okhuijsen werkzaam bij ING Groep. Zijn huidige functie is Chief Executive Officer van ING Life Insurance Company Ltd in Japan. Vanaf 2004 tot 2008 was hij Chief Executive Officer van ING Insurance in Tsjechië en Slowakije. Daarvoor bekleedde hij ruim twaalf jaar diverse managementfuncties bij Nationale-Nederlanden en ING Groep in Nederland.

Voorzitter Raad van Bestuur SNS REAAL, Ronald Latenstein: “Wij zijn erg blij met de voorgenomen benoeming van Dick Okhuijsen in onze Raad van Bestuur. Hij heeft veel kennis en ervaring in de financiële dienstverlening op het terrein van de retail- en zakelijke activiteiten van zowel verzekeringen, pensioenen als bancair. Met de komst van Dick Okhuijsen in de Raad van Bestuur wordt ons team versterkt. We zien uit naar de samenwerking.”

Op de voorgenomen benoeming van Dick Okhuijsen zijn de gebruikelijke goedkeuringen van de toezichthouders en het adviesrecht van de Centrale Ondernemingsraad van toepassing. Tijdens de geplande BAVA in de tweede helft van 2009 waarin het nieuwe arbeidsvoorwaardelijke pakket van de top van SNS REAAL zal worden voorgesteld, zal tevens de voorgenomen benoeming van de heer Okhuijsen worden toegelicht. Na zijn benoeming tot lid Raad van Bestuur van SNS REAAL N.V. gaat hij ook deel uitmaken van de statutaire directie van SNS Bank N.V. en REAAL Verzekeringen N.V.

Het arbeidsvoorwaardenpakket van Dick Okhuijsen is gelijk aan dat van de andere leden van de Raad van Bestuur.