HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALVolledige uitoefening overtoewijzingsoptie van...

Volledige uitoefening overtoewijzingsoptie van Stichting Beheer SNS REAAL

SNS REAAL N.V. (“SNS REAAL”) kondigt aan dat Lehman Brothers, als Sole Global Coordinator namens het bankensyndicaat dat bij de op 13 juni 2007 aangekondigde plaatsing van aandelen SNS REAAL betrokken is, de overtoewijzingsoptie heeft uitgeoefend. Door uitoefening van de overtoewijzingsoptie zal Stichting Beheer SNS REAAL 3.030.303 additionele bestaande gewone aandelen (“Aandelen”) verkopen tegen betaling van de definitieve prijs van € 16,50 per Aandeel. De bruto opbrengst bedraagt circa € 50 miljoen voor Stichting Beheer SNS REAAL. Na uitoefening van de overtoewijzingsoptie zal Stichting Beheer SNS REAAL ongeveer 54,3 %% van het uitstaande aandelenkapitaal van SNS REAAL in handen hebben.

De totale emissie van nieuwe en de verkoop van bestaande gewone aandelen in het kapitaal van SNS REAAL wordt derhalve verhoogd naar 36.363.636 aandelen en de totale bruto opbrengst zal € 600 miljoen bedragen, waarvan € 350 miljoen voor SNS REAAL en € 250 miljoen voor Stichting Beheer SNS REAAL bestemd zal zijn. De totaal uitstaande aandelen blijft onveranderd door de overtoewijzingsoptie, op 258.555.997 aandelen.