HomeArchief SNS REAALPersberichten SNS REAALSNS Bank introduceert de eerste modulaire hypot...

SNS Bank introduceert de eerste modulaire hypotheek

Meer transparantie en tot 10% lagere maandlasten voor de consument

De rente van een hypotheek is een ondoorzichtig percentage, waarin een consument zonder dat hij het weet, betaalt voor opties die hij niet altijd nodig heeft. SNS Bank brengt daar verandering in en vindt dat de consument zelf moet kunnen bepalen waarvoor hij betaalt. Daarom werkt SNS Bank vanaf 1 mei met modulaire hypotheken. Hypotheken waarbij de consument kan kiezen uit opties. Voor het eerst in Nederland kunnen consumenten die een hypotheek kopen, extra’s die ze niet nodig hebben, laten vallen ten gunste van een lagere rente. De besparing kan oplopen tot zo’n 10% van de bruto maandlasten. Daarom noemt SNS Bank deze modulaire hypotheken SNS Budget Hypotheken.
Wie een auto koopt, vindt het heel normaal om zelf te kiezen voor airconditioning of lichtmetalen velgen. Uit onderzoek dat Gfk panelservices voor SNS Bank uitvoerde onder 500 respondenten, blijkt zelfs dat 91% van de Nederlanders het prettig vindt om bij de aanschaf van een product zelf het totaalpakket samen te kunnen stellen. Uit ditzelfde onderzoek blijkt dat 68% niet weet dat je bij een hypotheekrente automatisch betaalt voor wellicht onnodige extra’s. SNS Bank toont haar eigenzinnigheid en biedt met SNS Budget Hypotheken een basishypotheek met de mogelijk te kiezen voor extra’s.

Meer keuze, minder rente

Naast de bestaande keuze in aflossingsvormen en de rentevarianten voegt SNS Bank een derde keuze toe bij de aanschaf van een hypotheek: de keuze voor extra’s. Samen met een adviseur bepaalt de consument welke extra’s hij wel of niet nodig heeft. Wat hij niet nodig heeft, betaalt hij ook niet. Hierdoor kan de rente tot 0,5% lager uit vallen. Bij een hypotheek van € 250.000 is dat een bruto besparing van € 1250 op jaarbasis, zo’n 10% van de bruto maandlasten. Zo kan het ook.

Standaard offerterente

Een voorbeeld van een wellicht onnodige extra: tot nu toe geldt standaard dagrente. De rente uit de offerte blijft staan tot het moment dat de akte passeert bij de notaris, tenzij de rente is gedaald. Dan betaal je de nieuwe, lagere rente. Met SNS Budget Hypotheken krijg je standaard offerterente: op de dag van passeren geldt de rente uit de offerte. Dagrente is een optie. In de huidige markt met stijgende rentes is de deze voor veel mensen niet interessant.

Over SNS Bank

SNS Bank is een innovatieve, transparante en toegankelijke retailbank. Zowel particuliere als zakelijke klanten kunnen bij ons terecht voor een compleet aanbod van producten op het gebied van hypotheken, sparen, beleggen, betalen, lenen en verzekeringen. Daarbij streeft SNS Bank naar een leidende positie op het gebied van hypotheken en producten voor vermogensopbouw. Met een netto winst van ruim € 204 miljoen en een balanstotaal van € 53,1 miljard in 2005 behoort SNS Bank tot de top vijf van banken in Nederland. SNS Bank maakt onderdeel uit van SNS REAAL.